søndag 26. april 2009

Smaalenene rundt

Da var startskuddet for 2009 sesongen gått, og første rittet er nå blitt historie. Jeg dro i dag til Askim for å kjøre landeveisrittet smaalenenerundt. Rittet er 96 km, og start og mål er på Korsgård skole. Hadde i dag ikke med meg noen fra hverken teamet eller klubben, så alt handlet om å sloss alene. Starten gikk i rolig tempo etter masterbilen, så kroppen fikk kjørt seg inn. Jeg hadde i dag ingen anelse om hvordan formen eller beina ville takle årets første ritt, så jeg valgte og ikke bli med på støtingen de første kilometerne. Beina virket etterhvert veldig pigge, så da var det bare å kjøre på. Prøvde å komme av gårde i flere brudd, men det var ikke like lett. Når vi nærmet oss Hemnes etter ca 5-6 mil fikk jeg endelig satt inn et støt som endte med en luke på hovedfeltet. To andre ryttere kom seg med, og dagens hoved brudd var kommet. Luken ble større, og vi måtte bare tråkke det beina klarte for å holde unna i motvinden. Etter ca 3 mil måtte han ene i bruddet slippe, og vi var bare to igjen. Håpet om at dette skulle holde inn for oss to andre var der, så det var bare å dytte i seg en maximgel å bite tennene sammen. Men bak i feltet hadde rytterene startet mobiliseringen av sine krefter, samtidig som melkesyra kom sigende i lårene våre. De siste 200 meterne i dette rittet går rett opp, og selvfølgelig klarte vi å bli hentet inn i bunnen av denne bakken. Etter ca 4 mil i brudd hadde jeg ikke mye å stille opp med i spurten. Men men ,sånn er landevei. Selv om det ikke holdt helt inn, er jeg kjempe fornøyd med innsatsen i dag. Jeg var med på nesten alle støt, og jeg kom av gårde i bruddet som nesten holdt helt inn. Nå blir det lett trening de neste dagene, før Enbeakk rundt venter neste fredag. Da stiller jeg i lagkonkurransen for Stovnerkameratene, og Rye skal passe seg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar