torsdag 30. april 2009

Nakamura Platium Custom


Endelig har jeg fått min første tur på Nakamura Platinum custom sykkelen min. Dette var både julaften bursdag og nyttårsaften på en gang, for denne var virkelig rå. Når sykkelen var ferdig montert, måtte den selvfølgelig på vekta for å sjekke at det virkelig er mulig å lage en sykkel med en så lav vekt som denne. Vekta viste 7,95 kg uten pedaler, og det i rammestørrelse 20". Dette kommer til å gå unna utover sommeren.
Siden det er enebakk rundt i morgen ble det ikke lange turen i dag, men fikk testet den på både asfalt, grus og litt sti.
Forventningene var skyhøye før den første turen, og de ble mer enn innfridd.
Med en gang jeg satte meg på sykkelen fikk jeg en god racingfølelse, og litt mer finjustering vil gi en perfekt aerodynamisk sittestilling. Rammen og hjulene føles veldig stive, og sammen med en meget god vinkel på seterøret dyttes kraften rett i pedalene.
Den lette vekten gjør at sykkelen akselerer meget raskt, og man kommer raskt opp i høy hastighet. Høy hastighet føltes også meget komfortabelt, og det er ikke noe å si på sammensettingen av sykkelen.
Oppsummert er dette en sykkel jeg gleder meg stort til å kjøre på utover sesongen. Det skal grantert ikke være utstyret det skal stå på. Denne sykkelen kommer til å levere.
Ser frem til mer utfordrende testing i helgen!!! Dette er en rå maskin:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar